Rolande loopt voorop

Rolande loopt voorop

Suzanne en 2d studio in vorm kenden elkaar al van een eerdere aangename samenwerking, bij een andere opdrachtgever. Eeuwen geleden. ‘2d kan ons bij Rolande ook vast helpen met een toekomstgerichte promotie’, bedacht Suzanne. En jawel: na eerst een spoedklus afgerond te hebben, gingen we er eens goed voor zitten. Wij realiseerden in sneltreinvaart een nieuw logo en vertaalden de kern van de boodschap naar één krachtig beeld. Op de toekomst gericht. Stap voor stap rollen we nu de nieuwe visuele identiteit uit over allerlei media. Rolande loopt voorop en dat mag nu ook gezien worden!
Eigenwijze weekendliefde

Eigenwijze weekendliefde

Deseo vervaardigt de allerlekkerste dingen van chocolade. Oké. Wij zijn om. Maar wanneer je dan als chocolaterie voortaan ook speciaal brood en banket bakt, tijdelijk moeilijk bereikbaar bent én eigenwijze openingstijden hanteert, heb je wel wat uit te leggen.

Overzichtelijke boodschap
We zorgden voor een make-over van de huisstijl. Met opvallend kleurgebruik en rijke afbeeldingen. Met een helder onderschrift ‘chocolaterie | patisserie | boulangerie’ en overduidelijke openingstijden die benadrukt worden door de titel ‘lekker weekend’. Minimale informatie, maximaal resultaat. Het stoepbord houdt de zichtbaarheid van Deseo op peil, ondanks de tijdelijke wegomlegging.

De kracht van herhaling
De sterke basis kan toegepast worden waar nodig: als poster of facebook-bericht, als flyer of autobelettering, als verpakking of visitekaartje. Lekker weekend! Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Doe het lekker zelf

Doe het lekker zelf

Doe het lekker zelf!
Soms wil je gewoon even zelf aan de slag met je e-mailing, prijslijst, Powerpointpresentatie of Facebookpost. Dan is het soms fijn om je creatie te toetsen aan communicatiekracht of technische eisen. Of heb je net die ene tip nodig om je foto te bewerken of je tekst te verfijnen? Wat je vraag ook is, wij helpen je graag! 

Meer weten?
Lees het in onze doe-het-lekker-zelf mailing.
http://bit.ly/doehetlekkerzelf

Slimmer informeren & communiceren

Slimmer informeren & communiceren

Wil je duurzaam, snel en interactief informatie uitwisselen? Dan is een digitaal platform een goed idee. Dat vond nummereen ssc ook. Zij ontwikkelden een handig online middel waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Wij ontwikkelden de naam, huisstijl en website.

Altijd direct de juiste bagage

Kiwik is een digitaal communicatieplatform waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Niet voor niets leidden we de naam af van het begrip wiki; een website waar bezoekers zelf op een eenvoudige manier informatie kunnen toevoegen of aanpassen. Kiwik vergroot de verbinding, betrokkenheid en zelfstandigheid van medewerkers en stelt hen in staat makkelijker en sneller met elkaar te communiceren.
De herkenbare huisstijl en website helpt nummereen ssc dit digitaal communicatieplatform onder de aandacht te brengen van andere organisaties.

Smart Start Notary: de voordelige notaris

Smart Start Notary: de voordelige notaris

Je zoekt voor een standaard hypotheekakte, samenlevingscontract of testament graag naar de laagst mogelijke notariskosten. DGF Notarissen speelt hier slim op in met een nieuwe dienst: Smart Start Notary. En daarbij horen communicatiemiddelen die daar naadloos bij aansluiten.

Digitaal en zonder poespas

Dat is Smart Start Notary. Ze biedt je een zeer laag tarief als je dossier standaard is en je niet meer nodig hebt dan een basic service. Hun efficiency is dan jouw voordeel! Hiervoor gelden géén ingewikkelde en lange algemene voorwaarden, maar gewoon een korte set glasheldere spelregels.
Het logo, de huisstijl en de website die we daarbij ontwikkelden, sluit daar ronduit bij aan. Overzichtelijk, helder en fris.
Zodat je direct weet of de diensten van Smart Start Notary bij je passen. En wanneer je de aktes op hun locatie komt tekenen, herken je het notariaat meteen aan de bijpassende beletteringen.

Casade communiceert online en offline

Casade communiceert online en offline

Natuurlijk kwam er bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl van Casade zo nu en dan een gezamenlijk overleg aan te pas, maar we gingen vooral gewoon keihard aan het werk om nieuwe communicatiemiddelen te ontwikkelen en bestaande aan te passen. Advertenties, folders, mailings, online-media; nagenoeg alles is aangepast aan de nieuwe huisstijl. Sober en doelmatig, fris en toegankelijk. Na enkele vooraankondigingen viel het informatieve huurdersmagazine afgelopen week bij alle huurders in de bus. Met onder andere aandacht voor Mijn Casade, waarmee huurders 24/7 online allerlei zaken kunnen regelen.

Meer over de identiteit van Casade

Laat zien wat je in huis hebt

Laat zien wat je in huis hebt

Wanneer je als autobedrijf al tientallen jaren draait én er een nieuwe generatie aan het roer is, is een frisse blik naar de organisatie en haar communicatie op z’n plaats. Autobedrijf Scheerders koos samen met haar adviseur voor die aanpak en schakelde 2d in voor een scherp advies. 

Een halve eeuw kennis en ervaring
Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!

Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis. 

Online en offline behulpzaam
Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.

Je gaat nog veel van Scheerders horen!

Het roer om

Het roer om

We zijn blij met onze prachtige Nederlandse taal. Toch geeft het Engels soms een beter woord. Zo kampte Spieringhs Beletteringen al lang met de beperking van de betekenis van ‘beletteringen’. ‘Signing’ is meer omvattend en sluit prima aan bij hun werkzaamheden. Dan gaan we de naam toch gewoon veranderen? 

Signin’@spieringhs, aangenaam 
Gedreven door de veranderingen in hun productaanbod, hun werkwijzes, de markt en de verbindingen via social media richt Spieringhs zich op een radicale vernieuwing in hun communicatie. Te beginnen met de naam en huisstijl.
‘Signing’ geeft het totaal van alle zichtbare tekens, letters en merken weer om te communiceren op of om gebouwen, vervoersmiddelen en evenementen. Signin’@spieringhs is een feit. Ook omdat elk product dat hun werkplaats verlaat met trots ondertekend is door Spieringhs. En, niet op de laatste plaats, omdat ze graag in contact komen en blijven met geïnteresseerden, of dat nu klanten zijn, leveranciers, omwonenden of medewerkers. ‘Meld je aan bij Spieringhs’, legt Huub Spieringhs uit.

Herkenbare identiteit 
De herkenbare combinatie groen en zwart in het logo blijft, maar de huisstijl krijgt een flinke opfrisser. De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden gefaseerd ingevoerd, zodat er geen verspilling van materialen is. Dat geldt ook voor hun eigen beletteringen. De nieuwe website www.sigin.nl gaat deze week online en is mede geschikt voor tablet en mobiel en neemt de bezoeker overal mee in de diversiteit aan projecten: bewegwijzeringen, groot formaat full-color-prints, neon-reclame, spandoeken, gevelreclame, duurzame bouwborden, gelaserde kunstobjecten, canvas prints, frees- en graveerwerk, carwraps, vlaggen en banieren, bedrijfskleding, interieurdecoraties, wagenparkbelettering etc.

Persoonlijk advies en online ontwerpen 
Intussen wordt er hard gewerkt aan tal van uitbreidingen. Op de site komt de mogelijkheid om zelf een ontwerp te maken, de mogelijkheden van 3d-printing worden onderzocht en de webshop is in de maak. Maar ook in de showroom kunnen klanten binnenkort terecht voor producten uit voorraad. Want ondanks dat veruit de meeste opdrachten maatwerk zijn, neemt de behoefte daaraan toe. Samen met het persoonlijke advies.