Hoe breng jij je boodschap over?

Hoe breng jij je boodschap over?

Animaties zijn erg geschikt om op een eenvoudige en aantrekkelijke manier een boodschap over te brengen. Niet alleen handig als je bijvoorbeeld je klanten uit wilt leggen hoe jouw product werkt, maar ook als je je medewerkers via intranet uitleg wilt geven over een nieuwe manier van werken.
Zo werkt Casade sinds kort met een documentmanagementsysteem (DMS) waarmee ze tekeningen en plattegronden van woningen beheren. Zo hebben medewerkers voortaan heel snel de juiste tekening te pakken. En dat werkt een stuk prettiger!
Hoe dat in zijn werk gaat en wat er van medewerkers wordt verwacht, maakten we duidelijk met een korte animatie.

Het huishoudboekje van de gemeente

Het huishoudboekje van de gemeente

Onlangs besloot het college van de gemeente Loon op Zand welke financiële keuzes zij willen maken voor 2021. Het belangrijkste nieuws is dat ze het met het huishoudboekje gaan redden. ⁠
Maar een begroting vaststellen, hoe werkt dat eigenlijk? Wij maakten deze animatie om het uit te leggen. Uiteraard hebben we rekening gehouden met de regels rondom het Besluit Digitale Toegankelijkheid.

 

 

Sterke staaltjes

Sterke staaltjes

Marco Metaal is gespecialiseerd in het bewerken en verwerken van RVS, aluminium en staal. De opdrachten in plaatwerk, machinebouw en constructiewerk zijn heel gevarieerd. De projecten komen in de vernieuwde website die wij maakten beter tot zijn recht en blijven up-to-date. En met de handige filterfunctie kom je meteen bij je gewenste projecten.

Heb je deze verbeterde website met sterke staaltjes van Marco Metaal al gezien? www.marcometaal.nl

Koperensemble van Marco Metaal

Koperensemble van Marco Metaal

Wij feliciteren Marco Metaal met hun koperen jubileum!⁠
Het stoere staal wordt ingeruild voor koper. Voor deze gelegenheid staken we de stoere medewerkers dan ook in het pak en creëerden zo hun eigen koperensemble. Genodigden ontvingen de uitnodiging per post, herinneringen en bevestigingen volgden per e-mail. Het jubileumlogo prijkt inmiddels op de facebookpagina van Marco Metaal.
Neem je even een kijkje?

Ondernemen op formaat

Ondernemen op formaat

We zouden 2d niet zijn als we niet net even een stapje verder gingen dan alleen de lay-out aanpassen. Op Bedrijvenpark Medel zijn inmiddels namelijk veel grotere bedrijven gevestigd dan aanvankelijk verwacht, op kavels van soms wel 20 hectare. Een goed moment dus om ook nog een kritisch naar de propositie en totale uitstraling te kijken. Uitgangspunt: iedere ondernemer kan op Bedrijvenpark Medel letterlijk en figuurlijk ondernemen op zijn eigen formaat.

Ook de website uit 2012 ging volledig op de schop. We maakten hem responsive, en door een heldere navigatie, aansprekende teksten en een interactieve kaart kan een bezoeker snel en makkelijk de informatie vinden die hij zoekt.

Energieke campagne

Energieke campagne

Betaalbaar wonen én energie besparen? Dat is waar de campagne ‘Groen is goed (te) doen’ van Casade om draait! We gingen we aan de slag met een logo en een krachtig beeld voor alle middelen. En daar kregen wij weer energie van!
Herkenbare campagnestijl
We ontwikkelden een krachtig campagnelogo dat makkelijk toepasbaar is op verschillende achtergronden. En om de herkenbaarheid nog verder te vergroten, maakten we een fototemplate zodat Casade iedere tijdlijnfoto op Facebook zelf kan voorzien van de campagnestijl. En dat is dan voor Casade weer goed te doen.
Opvallend campagnebeeld
Niet alleen is elke uiting – van website tot beachvlag – voorzien van de herkenbare huisstijl, we vertaalden ook de kern van de duurzame boodschap naar een opvallend campagnebeeld, toegepast in o.a. flyers en posters. Zo weet elke huurder van Casade hoe makkelijk ze groen kunnen doen.
Handige site Op de campagnesite lezen huurders van Casade o.a. hoe de actie werkt en hoe ze zich kunnen aanmelden als ambassadeur. De site werd door ons ontworpen en gebouwd. Dus als er iets verandert, dan is deze in een handomdraai door ons aangepast. Ook dát is goed (te) doen.
Sterke huisstijl met ruimte voor variatie

Sterke huisstijl met ruimte voor variatie

Bomvolle jaaragenda 
Er is altijd wel wat te beleven in de winkel van Mimi koken & tafelen: workshops, professionele demo’s, proeverijen, kinderfeestjes … Met posters, flyers en online beeldmateriaal maken we elk evenement tot een herkenbaar feest. Onder andere via print, social media en e-mailings wordt het programma per onderdeel effectief onder de aandacht gebracht. De paarse huisstijl verbindt de verschillende evenementen aan Mimi’s winkel. Klanten herkennen snel de herkomst, maar zien ook in één oogopslag dat er weer iets nieuws georganiseerd wordt.