IJzersterk zwart

IJzersterk zwart

Marco googlede naar een reclamebureau en vond ons. Voor een nieuwe folder en een nieuwe website voor zijn specialistische metaalbewerkingsbedrijf. Want beide communicatiemiddelen vertellen niet meer het verhaal van nu. ‘Maar ik wil geen nieuw logo’, aldus Marco. Nou, dat zullen we nog wel eens zien.

Voor alles behalve de bouw
RVS, aluminium en staal; Marco Metaal verwerkt het op allerlei manieren en voor allerlei toepassingen. Van speeltoestellen en traphekken tot complete conserveringswagens voor brugonderhoud. ‘En natuurlijk ook staalconstructies voor de bouw’, voegden wij toe. Het logo liet immers prominent de veelgebruikte H-balk zien. ‘Nou nee, eigenlijk niet’, reageerde Marco.
Aangezien een logo zegt waar je voor staat, was hij er direct van overtuigd dat een nieuw logo een betere basis is voor zijn communicatiemiddelen.

IJzersterk en nauwkeurig
De nieuwe huisstijl wordt sterker door het zwart een hoofdrol te geven. Marco Metaal bekijkt elk project – klein en groot – vanuit een nieuwe invalshoek. Het logo geeft de creativiteit in oplossingen weer en de precisie waarmee opdrachten uitgevoerd worden.
Een deel van de communicatie-uitingen van Marco Metaal dragen inmiddels de nieuwe huisstijl.
De komende tijd werken we onder andere aan de invulling van de nieuwe website. Het ontwerp is er al!

Ik ben toe aan vernieuwing

Ik ben toe aan vernieuwing

Met de nieuwe locatie komt de jarenlange samenwerking tussen de bedrijfsonderdelen nog beter tot zijn recht. Slechts 600 m schuift Intermedia Group op, maar maakt ermee een gedurfde stap: met een nieuwe identiteit wil ze de synergie beter uitdragen. ‘Maar met welke naam? Hoe communiceren we dat, intern en extern?’, vraagt Marc Oomens.

Waarom een andere naam?
Intermedia Holland, Intermedia Engineering en Pelders Metaal werken al jaren succesvol onder één dak samen. Ze treden steeds meer op als één organisatie en om dat te versterken is één naam wenselijk. Bovendien ontstond de naam Intermedia 40 jaar geleden uit het feit dat het bedrijf optrad als intermediair tussen afnemers en ontwikkelaars van met name lederbewerkingsmachines. ‘Intermedia’ roept met de komst van nieuwe media echter andere associaties op.
Ook hopen ze intern met één naam het teamgevoel te versterken. Want de beste resultaten worden behaald wanneer alle bedrijfsonderdelen ingezet worden. En dan was er nog de verhuizing en een wat verouderde huisstijl. Het mag frisser, krachtiger, passend bij deze tijd.

Een krachtig concept
Daar kunnen wij wel wat mee. Toch was er ook twijfel bij Intermedia. Het bedrijf heeft wereldwijd een prima naamsbekendheid opgebouwd en ze waren dan ook wat huiverig om er afstand van te doen. Met dat in gedachten maakten we een voorstel dat ze zou overtuigen: IM. I am.
Niet alleen is met IM de link naar Intermedia duidelijk gebleven, maar het plaatst het bedrijf in het heden. Met beide voeten op de grond. Bij de tijd en in beweging. IM innovating, IM part of the team, IM moving on!

Here IM
Ons voorstel maakte ze net zo enthousiast als wij en ze zetten alle twijfel overboord. We betrokken de medewerkers bij het veranderingsproces en we gingen aan de slag met de nieuwe visuele identiteit. Elke tak heeft daarin zijn eigen duidelijke plek gekregen. Door de huisstijlkleuren en stijlelementen te handhaven blijft de herkenning overeind en voelt de huisstijl nog steeds heel eigen.
IM is bij hun relaties onlangs geïntroduceerd met een mailing. Op het nieuwe pand prijkt een levensgroot spandoek. Visitekaartjes worden uitgedeeld en uit de printers rolt nieuw briefpapier. De relaties beginnen al te wennen aan de nieuwe naam en we gaan de huisstijl gefaseerd verder implementeren. IM here!

 

Braille in beeld

Braille in beeld

De vormgeving van pictogrammen is een belangrijk onderdeel bij bijvoorbeeld een catalogus en webdesign. We ontwerpen we ze bij voorkeur op basis van de betreffende huisstijlelementen. Zoals picto’s in ‘braille’ voor een bedrijf dat hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden levert. Of voor Henri, die sauzen, soepen en maaltijdcompenenten levert.

Liever goedschiks

Liever goedschiks

Uw belangen staan onder druk, u hebt een conflict of u wilt gewoon juridisch advies. U zoekt een advocaat die u eerlijk adviseert, die er voor u is wanneer u hem nodig heeft, die terugbelt en die pal staat voor uw belangen. Een advocaat die doorpakt als dat nodig is, maar ook weet wanneer dat niet nodig of zelfs ongewenst is.
In aansluiting daarop maakten wij onlangs deze advertenties voor Silver Advocaten. Een actief advocatenkantoor die tot het uiterste gaat om hun opdrachtgevers te helpen.