Slimmer informeren & communiceren

Slimmer informeren & communiceren

Wil je duurzaam, snel en interactief informatie uitwisselen? Dan is een digitaal platform een goed idee. Dat vond nummereen ssc ook. Zij ontwikkelden een handig online middel waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Wij ontwikkelden de naam, huisstijl en website.

Altijd direct de juiste bagage

Kiwik is een digitaal communicatieplatform waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Niet voor niets leidden we de naam af van het begrip wiki; een website waar bezoekers zelf op een eenvoudige manier informatie kunnen toevoegen of aanpassen. Kiwik vergroot de verbinding, betrokkenheid en zelfstandigheid van medewerkers en stelt hen in staat makkelijker en sneller met elkaar te communiceren.
De herkenbare huisstijl en website helpt nummereen ssc dit digitaal communicatieplatform onder de aandacht te brengen van andere organisaties.

Lloyd’s Register kiest voor 2d

Lloyd’s Register kiest voor 2d

De vernieuwde ISO-normering biedt de kans om kwaliteit binnen je organisatie over de volle breedte te verankeren. Lloyd’s Register kan je daarbij perfect bijstaan. Maar hoe maken ze dat duidelijk aan hun doelgroep? Daar hebben wij zo onze ideeën over. Met als gevolg dat we ons concept in Centraal-Europa uit mogen rollen!

Mind the Gap
De toekomst van ondernemingen wordt gekenmerkt door uitdagingen; divers, internationaal en ingrijpend. De druk en de risico’s worden groter. Voor die onzekere, maar kansrijke toekomst zijn de nieuwe ISO-­normen geformuleerd. Een kans je organisatie daadkrachtig en resultaatgericht in te richten.
Maar hoe ver ben je daarmee en wat moet je nog doen? Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we het concept Mind the Gap. We brachten de complexe weg naar een goed managementsysteem overzichtelijk in beeld. Door middel van enkele vragen maakten we duidelijk welke mogelijke reis een onderneming af kan leggen. Je bepaalt immers het liefst zelf de route, het ritme en de bestemming van die reis. Lloyd’s Register kan je op elke gewenste wijze en in elke fase van dit traject bijstaan. Precies op maat van je organisatie.

Met Mind the Gap hebben we voor Lloyd’s Register een sterke basis in de communicatie voor de komende jaren rondom de nieuwe ISO-normeringen. De eerste folders voor de Nederlandse markt zijn inmiddels gerealiseerd!

Welkom bij Casade

Welkom bij Casade

Tientallen locatiebezoeken, kleurenproeven, materiaalmonsters, pizza’s, liters koffie en af en toe een zucht passeerden onze studio. Maar we hadden vooral heel veel enthousiasme en eureka-momenten bij de ontwikkeling en implementatie van de huisstijl van Casade.
Als je de afgelopen dagen een van de Casade-locaties passeerde, is het je vast al opgevallen: op de gevels van de woonpunten prijkt inmiddels trots het nieuwe logo, de ramen zijn functioneel beletterd en de interieurs hebben een metamorfose ondergaan. Ook al moet er hier en daar nog een bordje vervangen worden en een sticker geplakt, je kunt nu echt niet meer om het nieuwe Casade heen!

Meer over de identiteit van Casade

Het licht kan op groen!

Het licht kan op groen!

Sinds december zijn we wekelijks bezig om de nieuwe identiteit van Casade vorm te geven. Wooncorporaties Vieya, Slagenland Wonen en Casade zijn immers gefuseerd en gaan vanaf vandaag verder met een nieuw gezicht. Een bijzondere opdracht, die zo nu en dan het uiterste vergde. Van ons én van onder andere Wendy Trügg en Angela Jansens, communicatie-medewerkers bij Casade. Met een resultaat waar we allemaal blij mee zijn: de visuele identiteit van Casade staat als een huis. Kijk maar.

Eerste prioriteit was een passende identiteit voor Casade te ontwikkelingen. Eén waarbij alle organisaties zich goed voelen. We namen deel aan een pitch met andere bureaus en Casade koos zonder twijfel voor ons voorstel. ‘2d verraste ons direct met een sobere, bruikbare en toch heel frisse huisstijl. Precies zoals onze vraag was!’, vertelt Wendy Trügg, adviseur communicatie bij Casade. ‘En ik kan best nog meer jubelen.’

Zo wil ik wonen
In het schild met de open C komende de organisaties samen, met hun blik gericht op de wensen en behoeften van (potentiële) huurders. Met haar nieuwe dynamische identiteit kunnen alle locaties van Casade moeiteloos inhaken op alle wensen van bewoners in de verschillende gemeenten.
Hoe we tot de deze identiteit kwamen, vertelden we al eerder. Hoe de dynamische identiteit werkt, zie je hierboven. Voor elk onderwerp kiest Casade uit één van de 9 logo’s.

Voor iedereen een frisse start 
We kozen voor een breed palet aan groentinten, omdat dit precies aansluit bij de kernwaarden van de wooncorporatie. Bovendien is daarmee geen link meer naar de oude huisstijlen van de 3 fuserende organisaties. Medewerkers van Casade kiezen ook zelf welk logo zij op hun visitekaartje willen hebben. De huiselijke theepot? De sleutelbos? Of toch liever het verfblik?

Breed inzetbaar
Het huisstijlhandboek geeft weer hoe de dynamische huisstijl toegepast kan worden, met volop ruimte voor eigen inbreng. Fijn, want de communicatie-afdeling van Casade gaat er ook zelf mee aan de slag. Ondanks de 9 logo’s, 16 kleuren, 16 vormen en 10 basislettertypes blijft er eenheid en herkenbaarheid. Welkom bij Casade!

Meer over de identiteit van Casade

Laat zien wat je in huis hebt

Laat zien wat je in huis hebt

Wanneer je als autobedrijf al tientallen jaren draait én er een nieuwe generatie aan het roer is, is een frisse blik naar de organisatie en haar communicatie op z’n plaats. Autobedrijf Scheerders koos samen met haar adviseur voor die aanpak en schakelde 2d in voor een scherp advies. 

Een halve eeuw kennis en ervaring
Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!

Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis. 

Online en offline behulpzaam
Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.

Je gaat nog veel van Scheerders horen!

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Winkeliers uit Goirle staken de koppen bij elkaar voor het ideale kerstgeschenk. Want werkgevers tonen graag hun waardering aan medewerkers. Maar waar maak je ze blij mee? Het plan was snel rond: combineer een feestelijke kerstborrel met een sfeervolle kerstmarkt en voilà. Hoe communiceer je zo’n goed idee?

De ene kerstmarkt is de andere niet 
De Goirlese winkeliers zijn ambitieus en willen van de kerstmarkt een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ons eerste doel was daarom een eigen, unieke identiteit te creëren waar ze jarenlang mee verder kunnen. 2d studio in vorm ontwikkelde de naam XMIX en de bijbehorende visuele identiteit, waarbij we bewust wegbleven van de typische kerstsfeer met rood-wit, strikken en bellen. XMIX is uniek, sfeervol, modern, en comfortabel. En net zoals kinderen met Sinterklaas hun hartenwensen uit folders knippen, knippen wij voor volwassenen.

De wervende mailing, de cadeaubon en de Facebookpagina zijn inmiddels een feit. Het logo en de huisstijl zijn moeiteloos door te vertalen naar andere communicatie-uitingen, zoals de webshop, verpakkingen, draagtasjes, posters en roll-up-banners.

XMIX = 3 vliegen in 1 klap 
XMIX combineert het zelf samenstellen van het kerstpakket met een hele gezellige kerstborrel. Van het XMIX-concept wordt iedereen blij. Niet alleen kiest elke medewerker cadeaus naar eigen smaak, ook voor de gulle (werk)gevers is het prettig binnen het budget iets te geven wat bij de ontvanger past. Bovendien zetten de deelnemende winkeliers hun producten extra in de etalage voor bekendheid bij een groter publiek. Mooi!

Trouwens, diegenen die geen gebruik kunnen of willen maken van de gezellige kerstmarkt kunnen het tegoed inwisselen op de webshop of in de winkels in Goirle. Wil je precies weten hoe het werkt voor jouw onderneming? Volg facebook.com/xmixgeschenken. Fijne feestdagen!

Nieuwe huisstijl voor ShoeRama

Nieuwe huisstijl voor ShoeRama

Na tientallen jaren sloot de identiteit niet meer aan bij de kwaliteit en de breedte van het assortiment van Shoerama. Het winkelinterieur onderging al een flinke metamorfose en nu is het de hoogste tijd voor het logo.

Schoenen + sport
Met de vernieuwde winkelinterieurs haken de winkels van ShoeRama in op de wensen van hun klanten. Meer dan 100 bekende, stijlvolle en moderne merken vind je in de schappen. Overzichtelijk, aansprekend. Voor elke leeftijd. Laagdrempelig en gastvrij. Een uitstraling die ook terug te vinden moet zijn in het logo. Met een toegankelijk eigen letterbeeld en verrassend kleurgebruik bereikten we het gewenste frisse resultaat. Het onderschrift maakten we korter en krachtiger, met de + in de hoofdrol.

+ veel meer
We legden de nadruk op ‘én’ bij ShoeRama schoenen + sport met een kleurig +-teken. Want ShoeRama is veel meer dan een klantvriendelijke schoenwinkel voor het hele gezin. Je vindt er tassen, riemen en portemonnees. Sokken, sportartikelen, -schoenen en -kleding. Maar er is ook een podotherapeute, een oplaadstation voor fietsen met aandrijving, een gezellige zithoek, smakelijke koffie en speelruimte voor de kinderen. Er is …. altijd wat nieuws! Oh ja: als je liever online winkelt, kan dat ook!

Het roer om

Het roer om

We zijn blij met onze prachtige Nederlandse taal. Toch geeft het Engels soms een beter woord. Zo kampte Spieringhs Beletteringen al lang met de beperking van de betekenis van ‘beletteringen’. ‘Signing’ is meer omvattend en sluit prima aan bij hun werkzaamheden. Dan gaan we de naam toch gewoon veranderen? 

Signin’@spieringhs, aangenaam 
Gedreven door de veranderingen in hun productaanbod, hun werkwijzes, de markt en de verbindingen via social media richt Spieringhs zich op een radicale vernieuwing in hun communicatie. Te beginnen met de naam en huisstijl.
‘Signing’ geeft het totaal van alle zichtbare tekens, letters en merken weer om te communiceren op of om gebouwen, vervoersmiddelen en evenementen. Signin’@spieringhs is een feit. Ook omdat elk product dat hun werkplaats verlaat met trots ondertekend is door Spieringhs. En, niet op de laatste plaats, omdat ze graag in contact komen en blijven met geïnteresseerden, of dat nu klanten zijn, leveranciers, omwonenden of medewerkers. ‘Meld je aan bij Spieringhs’, legt Huub Spieringhs uit.

Herkenbare identiteit 
De herkenbare combinatie groen en zwart in het logo blijft, maar de huisstijl krijgt een flinke opfrisser. De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden gefaseerd ingevoerd, zodat er geen verspilling van materialen is. Dat geldt ook voor hun eigen beletteringen. De nieuwe website www.sigin.nl gaat deze week online en is mede geschikt voor tablet en mobiel en neemt de bezoeker overal mee in de diversiteit aan projecten: bewegwijzeringen, groot formaat full-color-prints, neon-reclame, spandoeken, gevelreclame, duurzame bouwborden, gelaserde kunstobjecten, canvas prints, frees- en graveerwerk, carwraps, vlaggen en banieren, bedrijfskleding, interieurdecoraties, wagenparkbelettering etc.

Persoonlijk advies en online ontwerpen 
Intussen wordt er hard gewerkt aan tal van uitbreidingen. Op de site komt de mogelijkheid om zelf een ontwerp te maken, de mogelijkheden van 3d-printing worden onderzocht en de webshop is in de maak. Maar ook in de showroom kunnen klanten binnenkort terecht voor producten uit voorraad. Want ondanks dat veruit de meeste opdrachten maatwerk zijn, neemt de behoefte daaraan toe. Samen met het persoonlijke advies.