Laat zien wat je in huis hebt

Laat zien wat je in huis hebt

Wanneer je als autobedrijf al tientallen jaren draait én er een nieuwe generatie aan het roer is, is een frisse blik naar de organisatie en haar communicatie op z’n plaats. Autobedrijf Scheerders koos samen met haar adviseur voor die aanpak en schakelde 2d in voor een scherp advies. 

Een halve eeuw kennis en ervaring
Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!

Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis. 

Online en offline behulpzaam
Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.

Je gaat nog veel van Scheerders horen!

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Winkeliers uit Goirle staken de koppen bij elkaar voor het ideale kerstgeschenk. Want werkgevers tonen graag hun waardering aan medewerkers. Maar waar maak je ze blij mee? Het plan was snel rond: combineer een feestelijke kerstborrel met een sfeervolle kerstmarkt en voilà. Hoe communiceer je zo’n goed idee?

De ene kerstmarkt is de andere niet 
De Goirlese winkeliers zijn ambitieus en willen van de kerstmarkt een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ons eerste doel was daarom een eigen, unieke identiteit te creëren waar ze jarenlang mee verder kunnen. 2d studio in vorm ontwikkelde de naam XMIX en de bijbehorende visuele identiteit, waarbij we bewust wegbleven van de typische kerstsfeer met rood-wit, strikken en bellen. XMIX is uniek, sfeervol, modern, en comfortabel. En net zoals kinderen met Sinterklaas hun hartenwensen uit folders knippen, knippen wij voor volwassenen.

De wervende mailing, de cadeaubon en de Facebookpagina zijn inmiddels een feit. Het logo en de huisstijl zijn moeiteloos door te vertalen naar andere communicatie-uitingen, zoals de webshop, verpakkingen, draagtasjes, posters en roll-up-banners.

XMIX = 3 vliegen in 1 klap 
XMIX combineert het zelf samenstellen van het kerstpakket met een hele gezellige kerstborrel. Van het XMIX-concept wordt iedereen blij. Niet alleen kiest elke medewerker cadeaus naar eigen smaak, ook voor de gulle (werk)gevers is het prettig binnen het budget iets te geven wat bij de ontvanger past. Bovendien zetten de deelnemende winkeliers hun producten extra in de etalage voor bekendheid bij een groter publiek. Mooi!

Trouwens, diegenen die geen gebruik kunnen of willen maken van de gezellige kerstmarkt kunnen het tegoed inwisselen op de webshop of in de winkels in Goirle. Wil je precies weten hoe het werkt voor jouw onderneming? Volg facebook.com/xmixgeschenken. Fijne feestdagen!

Waren criminelen maar zo zichtbaar

Waren criminelen maar zo zichtbaar

Identificatie, registratie, preventie en/of repressie; iedere winkelier heeft zo z’n eigen redenen om beveiligingsinstallaties in te zetten om winkel(s), producten en klanten te beschermen. FSN is gespecialiseerd in maatwerkoplossingen voor mkb en retail. 

Aantoonbaar maatwerk
Hoe laat je in een mailing zien dat je weet wat er leeft bij winkeliers en dat je maatwerk verzorgt? FSN is gespecialiseerd in camerabeveiliging, inbraaksignalering, toegangscontrole en interne-fraudebestrijding en biedt ook voor retail maatwerk. Wij ontwikkelden een serie mailings, waarbij iedere afbeelding een andere ongewenste situatie typeert. Jumbo-, AH-, of bijvoorbeeld Hema-filiaalmanager? Die herkent het direct als zijn/haar eigen winkel. Als dat geen maatwerk is.

Ik ben toe aan vernieuwing

Ik ben toe aan vernieuwing

Met de nieuwe locatie komt de jarenlange samenwerking tussen de bedrijfsonderdelen nog beter tot zijn recht. Slechts 600 m schuift Intermedia Group op, maar maakt ermee een gedurfde stap: met een nieuwe identiteit wil ze de synergie beter uitdragen. ‘Maar met welke naam? Hoe communiceren we dat, intern en extern?’, vraagt Marc Oomens.

Waarom een andere naam?
Intermedia Holland, Intermedia Engineering en Pelders Metaal werken al jaren succesvol onder één dak samen. Ze treden steeds meer op als één organisatie en om dat te versterken is één naam wenselijk. Bovendien ontstond de naam Intermedia 40 jaar geleden uit het feit dat het bedrijf optrad als intermediair tussen afnemers en ontwikkelaars van met name lederbewerkingsmachines. ‘Intermedia’ roept met de komst van nieuwe media echter andere associaties op.
Ook hopen ze intern met één naam het teamgevoel te versterken. Want de beste resultaten worden behaald wanneer alle bedrijfsonderdelen ingezet worden. En dan was er nog de verhuizing en een wat verouderde huisstijl. Het mag frisser, krachtiger, passend bij deze tijd.

Een krachtig concept
Daar kunnen wij wel wat mee. Toch was er ook twijfel bij Intermedia. Het bedrijf heeft wereldwijd een prima naamsbekendheid opgebouwd en ze waren dan ook wat huiverig om er afstand van te doen. Met dat in gedachten maakten we een voorstel dat ze zou overtuigen: IM. I am.
Niet alleen is met IM de link naar Intermedia duidelijk gebleven, maar het plaatst het bedrijf in het heden. Met beide voeten op de grond. Bij de tijd en in beweging. IM innovating, IM part of the team, IM moving on!

Here IM
Ons voorstel maakte ze net zo enthousiast als wij en ze zetten alle twijfel overboord. We betrokken de medewerkers bij het veranderingsproces en we gingen aan de slag met de nieuwe visuele identiteit. Elke tak heeft daarin zijn eigen duidelijke plek gekregen. Door de huisstijlkleuren en stijlelementen te handhaven blijft de herkenning overeind en voelt de huisstijl nog steeds heel eigen.
IM is bij hun relaties onlangs geïntroduceerd met een mailing. Op het nieuwe pand prijkt een levensgroot spandoek. Visitekaartjes worden uitgedeeld en uit de printers rolt nieuw briefpapier. De relaties beginnen al te wennen aan de nieuwe naam en we gaan de huisstijl gefaseerd verder implementeren. IM here!

 

Het perfecte plaatje voor Doc my Day

Het perfecte plaatje voor Doc my Day

Beelden en films behoren een unieke reflectie te zijn van de mensen waarover en waarvoor ze gemaakt worden. Vindt Marcello Klaase. Wij zijn het helemaal met hem eens.Voor zijn filmbedrijf ontwikkelden we de naam en de meerkleurige huisstijl. Onder de naam Doc my Day verbeeldt hij nu voor bruidsparen hun droomdag. Met een persoonlijke en levendige herinnering als resultaat. Een perfect plaatje voor Doc my Day, een perfect plaatje voor de bruidsparen.