Productieproces in een nieuw jasje

Productieproces in een nieuw jasje

De uitgekiende mogelijkheden van rotatiegieten bij Roto-art zijn vaak onbekend. We keerden het productieproces en de producten binnenstebuiten en ontwikkelden een nieuwe campagne die meer laat zien dan gebruikelijk.
Roto-art presenteerde onlangs de voordelen van hun rotatiegiettechniek op de vakbeurs Kunststoffen2019 én deed dat meteen in een nieuw jasje.

 

Klaar voor de toekomst

Klaar voor de toekomst

In 2050 moeten alle gebouwen in Nederland CO2-neutraal zijn. Casade ontwikkelde een ambitieus duurzaamheidsbeleid om deze verandering volgens logische stappen aan te pakken. Via verschillende programma’s maken zij de komende jaren flinke stappen in het verduurzamen van de woningvoorraad in de gemeenten Dongen, Loon op Zand en Waalwijk. Het programma Dakenstroom maakt schuine daken klaar voor de toekomst. De daken werken mee aan een gezond klimaat door maximaal te isoleren, toekomstig onderhoud te verkleinen en collectief duurzame energie op te wekken. Wij zorgen voor de herkenbare identiteit van Dakenstroom, te beginnen met het logo.

 

Aandacht voor mantelzorgers

Aandacht voor mantelzorgers

Gemeente Loon op Zand is trots op haar mantelzorgers en biedt ze graag iets extra. ‘Maar dan moeten we wel weten wie die mantelzorgers precies zijn. Hoe brengen we dat in kaart?’

Met die vraag benaderde de gemeente ons. Geen eenvoudige opdracht, want mensen die zorgen voor iemand in hun omgeving, zien zichzelf vaak niet als mantelzorger. Hun hulp lijkt zo vanzelfsprekend. Maar dat is het niet!
Dus: hoe maken we elke inwoner bewust van het feit dat-ie misschien wel een mantelzorger is? Of heeft? Of kent? En wat mag die mantelzorger dan van de gemeente verwachten? En welke actie moet-ie daarvoor ondernemen?

Kortom: er is veel te vertellen. Wij creëerden hiervoor een campagne met posters voor verschillende doelgroepen, zodat een mantelzorger zich er makkelijk in kan herkennen. Samen met folders, displays, social-media-berichten en formulieren wordt het begrip ‘mantelzorger’ duidelijk en weet de gemeente wie ze kan verblijden met steun en een extraatje!

De toekomst ligt in jouw handen

De toekomst ligt in jouw handen

Gemeente Loon op Zand hecht veel waarde aan de ideeën van haar inwoners. Daarom nodigt de gemeente iedereen uit om mee te denken over de toekomst van De Moer, Loon op Zand en Kaatsheuvel. Met alle ideeën ontstaat de Toekomstagenda, een zeer invloedrijk document waar alle plannen die de gemeente de komende jaren heeft op worden afgestemd.

Dus handen uit de mouwen. Meld je aan! De posters en flyers vind je vanaf deze week door de hele gemeente verspreid, dus zeg je niet dat je er niet van wist. 🙂

Net dat pasje extra!

Net dat pasje extra!

De gemeente Loon op Zand wil dat al haar inwoners de kans hebben mee te doen in de samenleving. Dit kan met de Samen-Loont-pas. Die maakt het voor mensen met een laag inkomen namelijk mogelijk wat extra’s te doen. Een bezoek aan het theater, de bioscoop of de dierentuin. Maar ook een schoolreisje, een zwemdiploma of een abonnement voor de tennisclub. Maar hoe brengen ze dat onder de aandacht?

We ontwikkelden een huisstijl en campagne – zoals gewoonlijk ook met ‘dat pasje extra’ – die begon met het informeren van de bewoners die al over een soortgelijke pas beschikken. Vanaf juli 2018 bereiken we met brieven, posters en flyers direct en indirect de doelgroep. We zijn benieuwd hoeveel mensen deze pas plezier gaat brengen!

Wil je weten wat de Samen-Loont-pas kan betekenen? www.loonopzand.nl/samen-loont-pas

Energieke campagne

Energieke campagne

Betaalbaar wonen én energie besparen? Dat is waar de campagne ‘Groen is goed (te) doen’ van Casade om draait! We gingen we aan de slag met een logo en een krachtig beeld voor alle middelen. En daar kregen wij weer energie van!
Herkenbare campagnestijl
We ontwikkelden een krachtig campagnelogo dat makkelijk toepasbaar is op verschillende achtergronden. En om de herkenbaarheid nog verder te vergroten, maakten we een fototemplate zodat Casade iedere tijdlijnfoto op Facebook zelf kan voorzien van de campagnestijl. En dat is dan voor Casade weer goed te doen.
Opvallend campagnebeeld
Niet alleen is elke uiting – van website tot beachvlag – voorzien van de herkenbare huisstijl, we vertaalden ook de kern van de duurzame boodschap naar een opvallend campagnebeeld, toegepast in o.a. flyers en posters. Zo weet elke huurder van Casade hoe makkelijk ze groen kunnen doen.
Handige site Op de campagnesite lezen huurders van Casade o.a. hoe de actie werkt en hoe ze zich kunnen aanmelden als ambassadeur. De site werd door ons ontworpen en gebouwd. Dus als er iets verandert, dan is deze in een handomdraai door ons aangepast. Ook dát is goed (te) doen.
Laat zien wat je in huis hebt

Laat zien wat je in huis hebt

Wanneer je als autobedrijf al tientallen jaren draait én er een nieuwe generatie aan het roer is, is een frisse blik naar de organisatie en haar communicatie op z’n plaats. Autobedrijf Scheerders koos samen met haar adviseur voor die aanpak en schakelde 2d in voor een scherp advies. 

Een halve eeuw kennis en ervaring
Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!

Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis. 

Online en offline behulpzaam
Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.

Je gaat nog veel van Scheerders horen!

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Doeltreffend concept voor en door ondernemers

Winkeliers uit Goirle staken de koppen bij elkaar voor het ideale kerstgeschenk. Want werkgevers tonen graag hun waardering aan medewerkers. Maar waar maak je ze blij mee? Het plan was snel rond: combineer een feestelijke kerstborrel met een sfeervolle kerstmarkt en voilà. Hoe communiceer je zo’n goed idee?

De ene kerstmarkt is de andere niet 
De Goirlese winkeliers zijn ambitieus en willen van de kerstmarkt een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ons eerste doel was daarom een eigen, unieke identiteit te creëren waar ze jarenlang mee verder kunnen. 2d studio in vorm ontwikkelde de naam XMIX en de bijbehorende visuele identiteit, waarbij we bewust wegbleven van de typische kerstsfeer met rood-wit, strikken en bellen. XMIX is uniek, sfeervol, modern, en comfortabel. En net zoals kinderen met Sinterklaas hun hartenwensen uit folders knippen, knippen wij voor volwassenen.

De wervende mailing, de cadeaubon en de Facebookpagina zijn inmiddels een feit. Het logo en de huisstijl zijn moeiteloos door te vertalen naar andere communicatie-uitingen, zoals de webshop, verpakkingen, draagtasjes, posters en roll-up-banners.

XMIX = 3 vliegen in 1 klap 
XMIX combineert het zelf samenstellen van het kerstpakket met een hele gezellige kerstborrel. Van het XMIX-concept wordt iedereen blij. Niet alleen kiest elke medewerker cadeaus naar eigen smaak, ook voor de gulle (werk)gevers is het prettig binnen het budget iets te geven wat bij de ontvanger past. Bovendien zetten de deelnemende winkeliers hun producten extra in de etalage voor bekendheid bij een groter publiek. Mooi!

Trouwens, diegenen die geen gebruik kunnen of willen maken van de gezellige kerstmarkt kunnen het tegoed inwisselen op de webshop of in de winkels in Goirle. Wil je precies weten hoe het werkt voor jouw onderneming? Volg facebook.com/xmixgeschenken. Fijne feestdagen!