Coproductie voor clupbus

Coproductie voor clupbus

Als je kinderen gaat vervoeren voor buitenschoolse opvang vraag je hen natuurlijk zelf hoe de bussen eruit moeten zien. Nummereen Kinderopvang schreef een wedstrijd uit onder de Cluppers, de kinderen van de bso. Wij gingen met de beste creatieve inzendingen aan de slag.

Wat waren er leuke inzendingen voor de busbelettering! We combineerden alle mooie tekeningen van de Cluppers tot dit ontwerp. Omdat de Cluppers van locatie Franciscusschool in Bladel ons inspireerden te werken met een patchwork-idee, mogen zij gaan kijken op het moment dat de laatste carwrap bij Signin’ @spieringhs gerealiseerd wordt. Extra handig: de labels op de carwrap maken het mogelijk de belettering op speciale momenten eenvoudig aan te passen.

Metamorfose voor Mimi koken & tafelen

Metamorfose voor Mimi koken & tafelen

Mimi veranderde een tijdje terug haar winkelnaam van Mimi kook- en tafelcultuur naar Mimi koken & tafelen. Geleidelijk aan wordt de naamswijziging overal doorgevoerd. Nu het pand toe was aan een schilderbeurt, was dat voor haar aanleiding om bij ons de vraag neer te leggen hoe wij dat zien.

Twee wordt één
De winkel bestaat uit twee panden. We adviseerden de beide gevels van de winkel in Goirle in één frisse nieuwe kleur te schilderen, passend bij de huisstijl.  Door de koof tussen de twee panden te verbinden, ontstaat er één indrukwekkend vooraanzicht. Het logo is door middel van freesletters op afstand op de gevel gemonteerd, direct boven de ingang.

Hartelijk welkom
Voor passanten die onder de koof door wandelen, is er subtiele raambelettering aangebracht is etched-glass-folie. Het logo en de spraakmakende merken die Mimi levert, zijn zo duidelijk zichtbaar zonder dat het zicht aan de etalage ontrokken wordt. Deurbelettering en huisnummer maken het geheel af. Welkom bij Mimi!

Volle bak voor Autopunt van Herpen

Volle bak voor Autopunt van Herpen

Autopunt van Herpen stelt voor Golfclub Rosmalen een autootje beschikbaar die alle geslagen ballen verzamelt. Communicatiemedewerker Sabine de Kort: ‘Kunnen jullie daar snel een leuke belettering voor bedenken, zodat-ie lekker opvalt op the green?’ Ja hoor, dat kunnen we wel.

Rondom in de belangstelling
Zelfklevende folie waardoor je wel van binnen naar buiten kunt kijken, maar niet andersom. Die eigenschap inspireerde ons om alle ramen volledig te voorzien van een full color print met duizenden golfballen. Zelfs de voorruit moest er aan geloven. En Bruno? Die rijdt met zijn neus voor golfballen gezellig mee.

Welkom bij Casade

Welkom bij Casade

Tientallen locatiebezoeken, kleurenproeven, materiaalmonsters, pizza’s, liters koffie en af en toe een zucht passeerden onze studio. Maar we hadden vooral heel veel enthousiasme en eureka-momenten bij de ontwikkeling en implementatie van de huisstijl van Casade.
Als je de afgelopen dagen een van de Casade-locaties passeerde, is het je vast al opgevallen: op de gevels van de woonpunten prijkt inmiddels trots het nieuwe logo, de ramen zijn functioneel beletterd en de interieurs hebben een metamorfose ondergaan. Ook al moet er hier en daar nog een bordje vervangen worden en een sticker geplakt, je kunt nu echt niet meer om het nieuwe Casade heen!

Meer over de identiteit van Casade

Drie in één stand

Drie in één stand

Pasta Bites, Etnic Kitchen en het Hollandse Pick & Mix. Henri pakte onlangs weer groots uit tijdens de Horecava. ‘Hoe presenteren we deze drie totaal verschillende smaakthema’s in onze stand?’, vroeg Els van Olphen ons. Nou, zo.

Kleuren en materialen
De keukens, kasten en accessoires worden vaker gebruikt, dus de vormgeving ervan was bekend. De drie smaakthema’s hebben vanzelfsprekend bijbehorende visuele aantrekkingskracht nodig. Uitgangspunt was daarom om de stand door de houten kasten op te splitsen in drie verschillende delen. De sferen kunnen dan weliswaar goed naar voren gebracht worden, maar hoe behouden we eenheid?
We kozen voor een turquoise achterwand; een prima basis om de verschillende thema’s te verbinden. De eenheid wordt versterkt door overal hetzelfde materiaalgebruik als hout en koper toe te passen en door toevoeging van gerecyclede accessoires. Oude pallets, lampenvoeten, lades, serviesgoed en dienbladen krijgen een nieuw leven als counter, fotolijstje of menuconsole.

Ieder zijn smaak
De Italiaanse hoek aan de linkerzijde krijgt onder andere handgeschreven posters en verse Italiaanse kruiden. Uiterst rechts bevind zich de keuken met uitheemse gerechten. Geïnspireerd door de fraaie Portugese, Turkse, Indiase en Marokkaanse tegels kozen we daar voor een wand met exotische kleurrijke patronen. Daar tussenin stuiten bezoekers op het Hollands middendeel met authentiek aardewerk en illustraties van kippen en koeien.

Bezoekers staan centraal
Delfts blauwe accenten en de etnische ‘tegelwand’ ontmoeten elkaar in het midden, precies daar waar bezoekers gezellig aan kunnen schuiven om te proeven uit de keukens van Henri. We zetten de gasten letterlijk en figuurlijk in de spotlights door de lichtbundel te accentueren. Werkelijk alles binnen de bundel is fris wit. Een aangenaam contrast met de kleurexplosie op je bord. Smakelijk!

Een eerlijk verhaal

Een eerlijk verhaal

Goed eten begint met een goede voorbereiding

Aan tafel. Voor een goed gesprek over de communicatiemiddelen van het altijd innoverende Henri. Aanleiding waren de uitbreiding van het smakelijke assortiment maaltijden, sauzen en soepen én de vernieuwde proefruimte. Alles mag net even frisser, sfeervoller, inspirerender. De beste gerechten vragen om verse, natuurlijke ingrediënten en een even ambachtelijke als liefdevolle bereiding, en dat mag gezien en verteld worden.

Eenheid door verscheidenheid 

We kozen voor persoonlijke typografie en heldere beelden met oog voor detail. De sfeerimpressiesgeven de gerechten de hoofdrol die ze verdienen. Het bourgondische rood maakte plaats voor een fris kleurpalet dat moeiteloos aansluit bij de wereldgerechten. We struinden door textiel- en papierstalen om de recepten visueel te ondersteunen. Als het even kan, laat Henri met tips, verhalen en filmpjes je kennismaken met de wereld achter hun gebruikte ingrediënten. Storytelling! Met dit totaal aan huisstijlelementen kunnen we jarenlang makkelijk en effectief aan blijven sluiten bij de foodtrends en de nieuwe producten van Henri!

Kleurrijk, puur én functioneel

Kleurrijk, puur én functioneel

Het levensdoel van Henri is een authentiek verhaal. 2d studio vertaalde dat naar een kleurrijk ontwerp voor de spreekruimte. Omdat deze ruimte erg hol klonk hebben we een frame gevuld met geluiddempend materiaal waarop het doek gespannen is. Kleurrijk en functioneel dus!

Bij Henri draait alles om pure en eerlijke smaak. De storytelling bij deze kernwaarden is getekend door 2d studio en vertelt het pure en eerlijke verhaal van Henri. Het geheel is geprint op speciaal ‘behangpapier’ en naadloos geplakt op een gestucte wand bij Henri op kantoor.